şenay izne ayrildi

şenay izne ayrildi

vejeteryan nazi

with 2 comments

images (1)

simpsons’ların 7. sezon 5. bölümde lisa vejeteryan oluyordu. masasındaki etin “et” olmadığını, daha o sabah hayvanat bahçesinde sevdiği kuzucuk olduğunun farkına varayordu, buradan parça parça izleyebilirsiniz. jonathan safran foer de “hayvan yemek” kitabında bundan bahsediyordu, sofranızdaki et hep et değildi, koşan, zıplayan, yüzen, acı çekebilen bir canlıydı, neredeyse bir insandı işte ve ne biçim şartlar altında yetiştirilip ne biçim şartlar altında kesilmiş işlenmiş ve pişirilmişti. modern insanın hayvanlarla biraradalığı azaldıkça bunu anlayamıyordu işte, en son ne zaman canlı bir inek gördük? “hayvan özgürleşmesi”nde peter singer ise doğada mutlu bir şekilde yaşamış, ne bileyim evlenmiş, çocukları olmuş, toplumuna hizmet etmiş bir hayvanı, eziyet edilmeden kesilmişse yemede bir beis görmezdi. böyle yaşamış bir hayvancağız marketlerde “organik” adı altında fahiş fiyatlara satılayor. ben yumurta alırken “serbest dolaşan” kriterine uymaya çalışırım. eti tat olarak da sevmediğim için (biraz tavuk eti belki) et yemem, yani çok az yerim, hiç yemem. yiyene de karışmamak mı lazım, bilemedim, mama.

Written by şenay izne ayrildi

29/01/2015 17:27

bırakınız anlatsınlar kategorisinde yayınlandı

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ben de geçenlerde etyemezler için çok lezzetli görünen tofu wraps tarifi görmüştüm. Zamanında marketten alıp soya eti denemişliğim var ama plastik sosisten hallice bir tadı vardı. Evde kendin yapmak daha mantıklı gibi. Et yemeyenler için özellikle soya gibi protein zengini besinler şart. Yine de deniz ürünlerinden ve yumurtadan vazgeçeceğimi sanmıyorum. saygılar, sevgiler..

    tuulia

    30/01/2015 at 11:25

  2. ben protein di vitamin di pek hesabını yapmiyorum sevgili tuulia, patatese makarnaya karnabahara dadanmisligim bu yüzdendir. yumurta benim de vazgecilmezim, deniz ürünleri ise ilk vazgececegim şey.
    Sevgiler benden.
    hamis: ankara ya bi daha gelininininnn

    şenay izne ayrildi

    30/01/2015 at 12:39


Bir Cevap Yazın

