şenay izne ayrildi

şenay izne ayrildi

okuduğumca

with 8 comments

uzun zaman sonra bir kitabı okudum. sevdiğim bir kitap uzun zaman sonra, okuduğum. berbat çeviri, böyle mi denir,  anlatım bozukluğu vs. mesela, 110. sayfa şöyle çevrilmiş “ben baktıkça yüzey kısa bir an için bir yüze, bir göz, burnun bir kısmı ve karanlık bir ağza büründü”. tuhaf değil mi? buna rağmen, sevdiğim kitabın adı “beton bahçe”. filmi de varmış.

Written by şenay izne ayrildi

26/02/2010 20:17

bırakınız anlatsınlar kategorisinde yayınlandı

8 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. sel yayınları ve yordam kitap çeviri kitap yayımlamasın.
    illa yayımlayacam diye inat ediyorlarsa da, böyle yayımlamasınlar.
    sahip, duygulara tercümansın.
    hamiş: filmi cnbce, daha kanal e iken izlemiştim. sansürsüz yayımlamışlardı. hatta o film yüzünden bir gün kapatılmıştı kanal e. sıkı filmdi. sıkı kitaptı.

    tezer

    01/03/2010 at 11:56

  2. sel yayınları truman capote yi güzel yayınkamışlardı. olumlu tepkiler vermiştim.
    hey gidinin kanal e diyorum o zaman.

    senay izne ayrildi

    01/03/2010 at 12:00

  3. tiffany’de kahvaltı kadar kötü bir çeviri okudun mu, diye sor bakam hele.
    vasattı.
    capote’nin büyüsüyle gözüne batmamıştır senin.

    tezer

    01/03/2010 at 12:05

  4. yoooo, kötü çeviriyi her yerde tanırım, üslup sanmıştım ben o çeviriyi.

    senay izne ayrildi

    01/03/2010 at 13:04

  5. arada bir biri böyle birşey diyor ve hafızamda gitmiş birşey geri geliyor. cnbc-e’nin kanal e olduğu bir dönem yok sanıyordum ben. ilk başlarda luc besson filmleri gösterdiklerini hatırlıyorum mesela, ama o kadar. hayal meyal hatırladım şimdi, gündüz kuşağı için cnbc ile anlaşmışlardı. demek ondan ben bu kanala e diyorum en başından beri.

    Simon Templar

    03/03/2010 at 01:46

  6. şenay izne ayrıldı: hafızaları tetikleyen yorumları barındıran blog.

    şenay izne ayrildi

    03/03/2010 at 06:45

  7. truman capote’nin sel tarafından basılan bütün çevirilerini çok tatlı bulmuştum ben de ya? şenay’ın dediği gibi üslubu tam yakalamışlardı hele gümüş damacana’daki öyküler nefisti ya?

    yazdigimlaoldugu

    16/02/2014 at 13:37

  8. okumadığım tek kitabı odur, öykü sevmememle alakalı olabilir sanırım.

    şenay izne ayrildi

    16/02/2014 at 14:19


Bir Cevap Yazın

